Znana też jako grafika 2.5D to perspektywa albo 2D graficzne występy i inne podobne techniki stosowane do spowodowania obrazów lub sceny, które symuluje wygląd jest trójwymiarowym (3D) podczas gdy w rzeczywistości nie są one, czy rozgrywka w inny sposób trójwymiarowej grze wideo , która jest ograniczona do płaszczyzny dwuwymiarowej z ograniczonym dostępem do trzeciego wymiaru. Natomiast gry wykorzystujące 3D grafiki komputerowej bez takich ograniczeń mówi się używać prawdziwego 3D .
Powszechne w grach wideo, prognozy te zostały również użyteczny w wizualizacji geograficznego (GVIS), aby pomóc zrozumieć przestrzenne reprezentacje wizualne-poznawcze i wizualizacji 3D.
Terminy trzech czwartych perspektywiczny i widok trzech czwartych sięga korzeniami do profilu trzech czwartych w fotografii portretowej i rozpoznawania twarzy , który przedstawia twarz osoby, która jest partway między widoku czołowym i bocznym widokiem.